deksiko | 26 April, 2014 11:39
Uvod:
Osnovni cilj
Edubuntua je da omogući nastavniku sa ograničenim tehničkim znanjem i veštinama
da postavi računarsku laboratoriju ili okruženje za učenje u mreži za sat
vremena ili manje i zatim efektivno administrira okruženje, to je njegova glavna razlika u odnosu na druge verzije. Najvise je zastupljen u skolskim ustanovama, i veliki je pomocnik u obrazovanju. Koristi se pretezno u osnovnim skolama, gde uz pomoc raznih aplikacija pomaze ucenicima da sa lakocom savladaju odredjeni problem.
APLIKACIJE:
Rad sa aplikacijama u edUbuntu verziji Linux OS je potpuno besplatan, sto omogucava mnogo laksi pristup i mnogo cvrscu osnovu za koriscenje u skolama, gde je potrebno ovaj sistem imati na mnostvo racunara(ceo sistem je besplatan).
Kao sto sam napomenuo malocas EdUbuntu je namenjen prvenstveno kako bi omogucio sredstva za ucenje, i pomogao uciteljima i nastavnicima u primeni istog.
Postoji mnostvo alikacija koje se koriste u svrhe obrazovanja, a ja cu ovde samo nabrojati neke najpopularnije:
Kalzium, KBruch, Kig, KLetters, KmPlo, KToucht, KTurtle.
MULTIMEDIA:
Ne mogu mnogo reci o multimediji a da vec nismo naglasili kroz moodle kurs, ali EdUbuntu koristi nekoliko programa koji su namenjeni za audio i video, kao i njihove izmene i korekcije, recimo, Rhythmbox za muziku, Serpentine za snimanje audio CD-ova. U delu za grafiku Xsane obezbedjuje lako koriscenje skener interfejsa, dok su 3D modeliranje i animacija, naravno Blender- ova specijalnost. Adobe Photoshop je zamenjen GIMP-om itd.
Naravno, sto se tice internet pretrage, Firefox je odlizna zamena široko popularnom Mozilla browser-u. Među brojnim karakteristikama su : kontrolisan istraživač koji omogućava pregled višestrukih sajtova lakčim, pop-up bloker, žive znakove i sjajna pomoć za pristup.
U ovom blogu objasnjene su stavke sa kursa:
Uvod u EdUbuntu
Upoznavanje sa osnovnim aplikacijama u EDUbuntu
Multimedija i osnovni alati u EdUbuntu
deksiko | 20 April, 2014 17:17
Elektronsko učenje se sve više praktikuje u sistemima obrazovanja i moguće ga je primeniti u svakoj obrazovnoj ustanovi i na svim nivoima obrazovanja.
Ono u sistemu obrazovanja predstavlja njegovu „dodatnu vrednost" koja mu omogucava da prevaziđe određene barijere, podigne kvalitet i organizuje svoj rad na način koji je primereniji potrebama njegovih korisnika. Ovaj alat(da tako kazem) omogućava da se u okviru sistema brže i efikasnije reše ključni problemi i nedostaci u domenu razvoja ljudskih resursa i povećanja obuhvata u obrazovanju. Obrazovanje na daljinu koje je donekle srodno elektronskom učenju kao svoj bazični "alat" koristi sve dostupne medije: štampane materijale, telefoniju, elektronske medije, i nastoji da u skladu s uzrasnim karakteristikama polaznika nađe svoju adekvatnu primenu na svim nivoima obrazovanja. Učesnici ovog procesa moraju poznavati kako se oblikuju poruke za: štampani, auditivni i vizuelni medij, kako se kreira i koristi multimedija. Primena elektronskog učenja je rasprostranjena u sistemu obrazovanja ali i izvan njega. Van sistema obrazovanja elektronsko učenje se koristi prilikom obuke zaposlenih u privredi. Najbrojniji su komercijalni programi koji se koriste za usavršavanje u privredi i javnom sektoru kao i nevladinim organizacijama.
Danas se elektronsko učenje sve češće primenjuje u visokoškolskim ustanovama, najpre kao deo osnovnih studijskih programa koji se realizuje u učionici a zatim kao posebni programi koji se realizuju u elektronskom okruženju - na daljinu.
U zavisnosti kako se organizuje nastava na daljinu univerziteti se klasifikuju na sledeći način:
Univerziteti koji rade u dvostrukom modalitetu – tradicionalni oblik studiranja i ponuda određenih studijskih programa na daljinu.
Univerziteti koji rade u kombinovanom modalitetu – povećana mogućnost izbora između tradicionalnih i programa na daljinu.
Otvoreni univerziteti – studijski programi realizovani na daljinu uz pomoć različitih medija i tehnologija.
Virtuelni – studijski programi realizovani na daljinu putem računarskih tehnologija.
Mega univerziteti – otvoreni univerziteti sa izrazito velikim brojem studenata.
(Podatak pronadjen na wikipedia.rs)
Elektronsko učenje se na jednostavan nacin shvata kao digitalizacija nastavnih sadržaja i smeštanje ovih materijala u elektronski prostor, kurs ili u vidu neceg drugog.
Mada, ne moze se reci da se to najvise odnosi na kvalitet i korist ovog "alata", kvalitet primene elektronskog učenja, najpre zavisi od profesionalne osposobljenosti nastavnika tj predavaca.
Posebno je potrebno od strane nastavnika/profesora, poznavanje teorija učenja i osposobljenost za primenu adekvatnih pedagoških modela, principa i nastavnih metoda da bi ovaj metod ucenja imao neki maksimalnu korist i da bi njegova primena imala neke znatne rezultate.
Naravno, jedna od vrlo kljucnih stvari za dobre rezultate u e-ucenju je odabir odgovarajuće i kvalitetne LMS platforme.
| « | Decembar 2025 | » | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | ||||